A Jó, a Rossz és a Kevés?

 2011.10.26. 18:36

Én vagyok ugye az a lány, aki 3 hete nem fogyott egy dekát sem. Már kaptam pár jótanácsot, miszerint legyek türelemmel, továbbá vizsgáljam meg a diétámat, nem eszem-e túl sokat; aztán legyek még kis türelemmel, szedjek zsírégetőt, közben legyek türelemmel, na és kardió kéne még a programomba. István pedig azt mondta egyszer testzsírmérésnél, h talán túl kevés szénhidrátot eszem, azért nem csökken eléggé a testzsírszázalékom. Akkor ezt elengedtem a fülem mellett, annyira nem volt semmi értelme. Erre tegnap este ezt olvasom Nyahu blogján:

"Általánosan akinél megáll a fogyás, az vagy keveset vagy rosszat eszik."

Ezt Géza(akkor még Névtelen), az egyik kommentelő írta, és másodjára azért már elgondolkoztatott a dolog. Keresgélni kezdtem a neten, egyelőre ezt találtam:

http://www.tesztoszteron.hu/emagazin_07_174_Arthat_a_nagy_kaloria_deficit.php

http://www.anna.hu/egeszseg/fogyas-jo-jo-nelkul-3886.html

Kicsit még szimatolok a témában, hét végén pedig számolok egyet kajára az addig összegyűlt adatokból. Emlékszem még rá, amikor az elején panaszkodtam, hogy nem bírom az edzéseket és a munkát az eredetileg kapott diétával(800, 1100, 1300, 1300 kcal), és hogy túl nagy a kalóriadeficitem, akkor mégis fogyogattam (az első 3 hétben kb 2.5 kilót). Aztán ugye 3 hétre teljesen megállt a dolog, és én a pár napnyi "csalásban" (mehehe, vasarnap, ugye:D), meg a lelassult anyagcserémben láttam a fő okot. Most felmerültek bennem kétségek, lehet az elején nem a durvább kalóriamegvonás miatt, hanem annak ellenére fogytam??

Így hát lázasan keresem a vonatkozó infókat, annál is inkább mivel reggel beoltottak influenza ellen és máris kezd hatni - ma lehet pihenőnapot tartok és nem lesz edzés. Csak ennyit akartam most elmesélni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://malackacico.blog.hu/api/trackback/id/tr523331975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Névtelen Géza 2011.10.26. 20:40:06

Szia, én írtam azt a bizonyos mondatot, és az alapja az volt, hogy sokan nagyon megvágják a kalóriabevitelt, amitől az elején gyorsan fogynak, látványosan, majd pár hét után leállnak. Megpróbálom összeszedni, ami a fejemben van, vagy hasznos lesz, vagy nem

Én 3 hónapra szoktam osztani a diétát, a következő bontásban:

1. hónap: 3 gramm fehérje/tskg, 3 gramm ch/tskg, némi olaj a salátára zsírnak. Ez nálad 1320 kalóriát+zsír ad az első hónapra.

2. hónap: 3 gramm fehérje/tskg, 2 gramm ch/tskg. 1100 kalória+zsírból ami jön.

3. hónap: 3 gramm fehérje/tskg, 1 gramm ch/tskg. 880 kalória+zsír.

~1000 kalória az utolsó hónap, ami azért már elég kemény szokott lenni munka, aerob és súlyzós edzés mellett. Ha kevésnek érzem, emelek a zsíron. Az első diétánál jó, ha leméred az adagokat, utána már ránézésre, és érzésre is menni fog.

Fehérje: tonhal, tengeri halfilé, csirkemell, pulykamell, tojásfehérje, rák, kagyló.

Húsoknál általában 20%-os fehérjetartalommal számolok, tonhalnál rá van írva azt hiszem, egy tojásfehérje 2-3 gramm.

CH: saláta, brokkoli, spárga, kígyóuborka, paprika, zabpehely, főtt krumpli, főtt rizs. A rizsnek 80%-os ch tartalma van, a krumplinak talán 20%, neten megtalálod.

Zsír: lenmagolaj, extraszűz olivaolaj. A teltített zsírt 0-ra kell csökkenteni, a telítetlentől viszont nem szabad félni.

Folyadék: 1 liter/20 tskg ~ 3 liter neked, natúr víz. 2-nél semmiképp se legyen kevesebb. Az elegendő folyadék és rost fontos a gyors anyagcseréhez. Ha ízre vágysz, valami édesítőszeres cucc megteszi.

Aerob: vagy reggel éhgyomorra, vagy ha este lefekvés előtt, akkor utána már csak zöldséget és husit fogyasztva, ha egyik sem megoldható, akkor a lényeg, hogy meglegyen.

6 étkezés egy nap, adagok egyenletesen elosztva (ez fontos), lehetőleg 2-3 óránként. Az egyenletes fogyáshoz gyakorlatilag egész nap enni kell.

Én általában főzni szoktam mindent, sütni nem, mert az okosok szerint 150 fok felett telítődnek a kötések. Tehát megfőzöm, utána locsolom meg esetleg némi olajjal. Mások ezzel nem szarakodnak ennyit, simán sütik a husit.

Tejtermékekkel a gond, hogy telített zsír és cukor van bennük, a zsírszegény túró néha elmegy, esetleg a kefír vagy jughurt jól esik a gyomornak, de nem állandó jelleggel.

Gyümölcs: csak az íze miatt, reggelire 1 alma, kivi, grapefruit, eper éppen belefér.

Egyéb: tartósítószereket szokás kerülni, az a legjobb, ha mindent te főzöl meg magadnak, előző nap este. Szárított, őrölt fűszerek mehetnek, öntetek nem, legyen jó íze a kajádnak.

Kieg: multivitamin, ha nem kieg gyártós kell, akkor szerintem Bayer Supradin, minden étkezéshez 1 (ez nagyon nem költséghatékony, de vannak, akik jobban bíznak a gyógyszergyártókban). Zsírégető a diéta vége felé besegíthet, ha tolerálod. Vagy simán csak zöld tea, kávé, de csodát nem kell várni tőlük.

Most nem jut eszembe több, biztos hagytam ki ezt-azt.

Névtelen Géza 2011.10.26. 21:00:51

Kimaradt:

(1) ch-nak pufirizs, pufibúza.

(2) utolsó étkezés már csak zöldség+hús

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.10.26. 21:42:07

@Névtelen Géza: No az a baj, h akkor ezek szerint en eddig is eszerint ettem, kiveve h a 150g feherje nem volt meg, 2/ttkg-gal szamoltuk anno a menumet. A vegen levo 1000kcal-os dieta gyakorlatilag napi 1000kcal minuszt jelent szamomra egy nem megerolteto edzos napomon (es a durvabb napokon meg tobbet), ha ez a nem tul durva megszoritas, akkor mi az? :)

Névtelen Géza 2011.10.26. 23:37:12

Na végigolvastam az összes bejegyzésed, és az első fontos dolog, hogy csak a húsoknak számoljuk a fehérje tartalmát (meg persze a pornak és a tojásfehérjének), tehát a paradicsomban nincs fehérje egy szál se, se a pufirizsben, se a tejben.

Hasonlóan rostot csak zöldségekből számolj, pl. brokkolit, kígyóubit annyit ehetsz a kalóriától függetlenül, amennyi beléd fér.

Így egy kicsit átrendeződnek a kalóriában számolt értékek, és mondjuk az első hónapos 3 gr. protein - 3 gr. ch-s adag több lesz, mint 1320+zsír.

Ne felejtsd, hogy ehhez még hozzá jön az olaj, étkezésenként 10 gramm lenmagolaj egész napra +540 kalória, az első hónapban így már min. 1860. Hasonlóan a telítetlen zsírbevitelt csak a lenmag és olívaolajból számold. A lenmagolajról sok jót találsz a neten, nekem még az MCT is nagyon bevállt, de piszok drága.

Ha túl vagy az idegbeteg, megvonásos fázison, az szerintem jó jel. Saját véleményem, hogy a cukor addiktív, rendesen le kell jönni róla.

Ezek már nüanszok, de azért leírom: úgy látom, hogy szereted a paradicsomot, de a versenyzőknek tilos, wasa kenyér helyett is inkább pufirizs.

Tehát az étrended az új számításmóddal:
pl. egy nap

1.étkezés - 50 gr. zabpehely (30 gr ch), 1 kanál protein por (25 gr. fehérje)
2.étkezés - 100gr. csmell (25 gr. fehérje), 40gr. rizs (30 gr. ch.), zöldség
3.étkezés - 100gr. csmell, 40gr. rizs, zöldség
4.étkezés - 100gr. csmell, 40gr. rizs, zöldség
5.étkezés - 100gr. csmell, 40gr. rizs, zöldség
6.étkezés - 100gr. csmell, zöldség

Ad: 150 gramm fehérje, 150 gramm ch, de egy kicsit új elrendezésben.

thatsme 2011.10.26. 23:54:52

@Névtelen Géza: napi fél kiló husi :O nemsemmi, és annak, aki nem tud előteremteni ennyi húsra elég zsetont? :)

Névtelen Géza 2011.10.27. 01:30:22

@thatsme: hát ha azt veszed, hogy fél kiló csirkemell kb 700 forint, egy zacskó rizs legyen 100 forint, plusz zabpehely, zöldség, akkor egy egész nap kihozható kb. egy ezresből.

De most azon gondolkozom, hogy egy 55 kilós nőnek elég lehet 300 gramm hús is, így 100 gramm fehérje jön ki. A szénhidrát/zsír aránnyal játszadozva meg be lehet lőni a heti fél-egy kilós fogyást.

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.10.27. 09:49:57

Elolvastam amit eddig írtatok, hát nem túl biztató. :(
Fogyás jojo nélkül c. cikkből nekem több dolog mellett persze, de az jön le, a te esetedben MC, hogy nem lehet hogy az a baj hogy túl sokat és túl keményen edzel?

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.10.27. 09:56:15

A másik, hogy a zabpelyhet azért tejjel lehet enni ugye? mert az nincs ám oda írva, lehet én vagyok hülye:D de hogy eszel meg egy marék zabot magában?
A megvalósítása ennek az étrendnek amit Névtelen Géza:) ír, azért erősen konvergál a 0-hoz, nem?no offense! Tudnál 3 hónapon keresztül így enni?Ráadásul havonta csökkentve az adagokat, a diéta vége felé már inkább csalunk, mert nem bírjuk ki, nem hogy szűkítsünk rajta. Értem én hogy mi a hatásos, de emberi léptékekkel nézve ez nagyon hardcore! Tulajdonképpen az első hónapban a kalóriabevitel többségét elviszi a lenolaj kb, az olyan van is nincs is jóllakás szempontból.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.10.27. 11:09:48

@Névtelen Géza: Huhh, azert ez eleg kemeny. Jovo heten lehet egy hetre kiprobalom hogy birom a hus+rizs kombot egesz nap. Esti helyett lehet feherjeturmix? Lassufelszivodasu, ejszakai izombontas ellen.

A napi fél kiló húst kicsit sokallom én is, a 100g feherje mar jobban hangzik. A lenmagolajnak utanaolvasok. A hús/rák helyett lehet zsirszegeny túró és tojásfehérje is alkalmanként? A CH nálam elég kényes, mert az agy - úgy tudom, talán a ketogén állapot a kivétel - ezt használ, nekem meg napi 10 órában nagyon gondolkodnom kéne (szoftverfejlesztő mérnök vagyok), a bezombulós időre gyakorlatilag nincs olyan (rutin)munka amit tudnék végezni, és ez nagyon nagy gáz. Megnézem azért rizsával hogy megy.
Kérdés: tejtermékből miért nem számolunk fehérjét? Túróban pl nem kevés van.
Brokkoli, kígyóubi mellett lehet esetleg alacsony GIs zöldségeket, pl zöldbabot, salátaféléket, spárgát, ilyesmit enni? Mostani diétámban nem nagyon van, de már hiányzik.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.10.27. 11:13:12

@Nyahu: zabpehely: speciel én ezt magában eszem, mert natúr joghurtban nem ízlik, tejet meg nem iszom. Egy pici vízzel felforralva + fahéj még finom is, de mostanaban csak fogom es bevagok belőle egy marékkal oszt csók.
Túl sok és túl kemény edzés: lehet, de az a baj h az ami még jól is esik, se a futást, se a kungfut nem szivesen hagynam ki, terveim vannak vele. A súlyzós edzések most kicsit nehezedtek, mert kungfu miatt nem tudunk komplett napokat nyomni és ez zavar.
Inkább azon gondolkodom h elkezdem csinálni az autogén tréninget meg meditációt h csökkenjen a kortizolszintem :D

szerinted hulyeseg? :)

Névtelen Géza 2011.10.27. 13:40:09

@Leningrad: az esti fehérjeturmix akkor jó, ha kifejezetten lassú felszívódású. Normál tejsavó pont úgy van tervezve, hogy fél óra alatt felszívódik, és a maradék 8 órában koplalsz. Ha dizájner fehérje, ami direkt lassú cucc, az oké persze. Simán lehet enni éjjel is, ha felébredsz.

Igen, nem kell a fél kiló, elég a 300 gramm is, az kb 2 kisebb csirkemell talán. A rák akármennyi mehet, fehérje és víz az egész, csak drága. A túró alkalmanként, mert ami ch van benne, az sajnos nem fasza.

Az első hónapban napi egy zacskó rizs bőven elég ch kell, hogy legyen, az agyban azt hiszem, hogy olyan 10 gramm van, ez nem tuti, de valami olyan kevés, amit biztosan beviszel. Állandó vércukor szintnél annak még az utolsó hónapban sem szabad bekövetkeznie, hogy a munkádban akármennyire hatással legyen.

Tejtermékből csak a zsírszegény túróból számolunk fehérjét. A tej, joghurt, kefir baromi szar táplálék a fehérje/cukor/telített zsír arányuk közel 1:1:1. Ásványi anyag tartalma meg nevetséges. Fehérjén kívül más hasznos nincs, benne, de ahhoz, hogy bevigyél belőle 1 egység fehérjét, be kell vinned további 1 egység cukrot és 1 egység tokaszalonnát (telített zsírt). Nem túl fényes.

Salátát, spárgát írtam, hogy jók, hüvelyeseket kerülni szokták, legalábbis a borsót tutira, csöves zöldbab talán nem gond, ezt nem tudom.

Szerintem nem nagyon kemény, sőt, amikor kijött a fél kiló hús, akkor pont az jutott eszembe, hogy ennyit meg sem tudsz enni. Pofon egyszerű az egész, fehérjét, ch-t, zsírt minőségileg vigyél be. Tehát ha megeszel egy almát, az oké, de nem helyettesít ch-t, csak az íze miatt van.

Ja zabpehely: ahogy írod, némi forró vízzel ilyen energiaszelet féle masszát lehet belőle csinálni édesítőszerrel és fahéjjal.

Névtelen Géza 2011.10.27. 13:57:47

@Nyahu: a túl sok edzés és a túl kevés kalória kb ugyanaz más megfogalmazásban, vagyis az elégetett kalóriához képest eszik valaki keveset, de az elégetett kalória lehet sok edzés miatt sok.

Ezt az étrendet nagyon sokan csinálják, semmi nagy dolog nincs benne, egyszerűen precízen le kell mérni, amit eszel, és precízen 3 óránként betolni a _minőségi_ kaját. Előző este megfőzöd, dobozba bele, munkahelyen hűtőbe.

Az egész lényege, hogy elindulsz egy átlagos ch értékről (ez olyan 3/tskg általában), és folyamatosan viszed lefelé úgy, hogy a fehérjét tartod, és a ch csökkentése miatti kalóriacsökkenést kompenzálod az olaj emelésével, így mindig pár %-al kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyit elhasználsz, és szépen lassan égeted el a saját zsírod. (Az, hogy emellé mennyi csalás, gyümi, joghurt, alkohol, ... fér bele, azt menet közben látod. Ha heti fél kilónál kevesebb, akkor lassú, ha heti egy kilónál több, akkor túl gyors.)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.10.27. 13:58:28

@Névtelen Géza: Kösz szépen! Egyedul az agyas dologhoz fuznek hozza annyit, h több helyen leírjak, az agy az alapanyagcsere min. 30%-at viszi el, es mivel csak szenhidratot eszik, igy inkabb a Peak oldalan is írt 100g-os mennyiséget tartom valószínűnek ("Egyedül az agy kb napi 100 gramm szénhidrát mennyiségre tart igényt", www.getfit.hu/tomegnovelok-szenhidratok-c-4.html). Ha intenzíven használnod kell (szóval nem csak üldögélsz, hanem tényleg dolgoztatod) ennél még többet is megehet. A másik pedig tapasztalat: amióta diétázom, sokkal kevésbé tudok koncentrálni, és érezhetően lelassult a gondolkodásom. Evvan, és azon túl hogy nagyon utálom, érezhetően gondot is okoz a teljesítményemben.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.10.27. 14:04:10

@Névtelen Géza: ja igen, a nagyon keményet nem úgy értettem h attól félek, éhezni fogok, hanem úgy, hogy 1. egyáltalán soha nem szerettem a csirkét, azon belül is legkevésbé a mellét 2. 4 hónapja csirkemellet eszek, néha nagyon komoly okádhatnék fog el már csak a csirke szó hallatán is :))) Szóval letolni kemény.

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.10.27. 14:49:56

@Leningrad: Bevallom lányosan, nem egészen vágom mi az az autogén edzés, és kortizol szint. Kevésbé tudományosan közelítek, és most hajtás van, nem tudok utána nézni, szóval ha ide leírod nekem h mi a szösz, akkor az tenkja:)

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.10.27. 14:54:28

@Névtelen Géza: Nem a mennyiség miatt aggódunk mi itt kollektíve sztem, hanem az egyhangúság miatt. Meg persze, az sem mindegy, hogy napi 300 g csirkemell elkészítéséhez kell minimum 500g nyersen, az 3 hónapon át elég húzós, oké hogy nem eszel hozzá mást, de így is borzasztóan hangzik, mind gyárstásilag, árilag, ízileg, stb

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.10.27. 14:56:07

@Névtelen Géza: Szóval akkor ezek mellé a rizs+csmell kombók mellé még lehet enni valamit?? nem a csalásra gondolok, hanem hogy ne hányjam el magam a 3. nap este.

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.10.27. 14:58:53

@Leningrad: Ez egyébként érdekes, tény hogy nem vagyok olyan nyomás alatt melóhelyen mint Te, nem kell újat alkotnom, de számokkal dolgozom nagyrészt, és én nem vettem észre magamon egyáltalán hogy nem tudnék odafigyelni, meg azon is csodálkoztam, hogy nem érzem magam gyengének (régebbi másfajta diéták alkalmával előfordult), kimerültnek.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.10.27. 15:42:39

@Nyahu: Akkor lehet ez a korral jar, mas tippem nincs :)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.10.27. 15:43:25

Pl most sem tudok gondolkozni, meg a holnapot valahogy kihuzom, aztan hetvegen atgondolom ezt az etkezes dologot. Meg vagyok zavarodva, be kell ismerjem.

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.10.27. 15:47:37

@Leningrad: Ezt nagyon megértem, jobb most ettől a kutyvasztól eltávolodni:)

Névtelen Géza 2011.10.27. 16:39:37

@Leningrad: elolvastam a cikket, köszönet érte, én egy kicsit azért szkeptikus vagyok ezzel a 100 grammal kapcsolatban, mármint hogy az agynak ennyi kellene. Majd utánanézek.

Jaj, fontos: a 300 gramm csirkemell nyersen értendő. Tehát, amit a hentes a kezedbe ad, abból 300 gramm. A rizsből 125 gramm nyersen (egy zacskó), és nem főve 125 gramm.

Ha nem szereted a csirkét, válts pl. tengeri halfilére, még jobb is, még kevesebb benne a telített zsír. Fagyasztottat belerakod egy teflonos serpenyőbe, aztán simán saját levében megsül. Csinálhatsz tonhalsalátát (tonhalból törzset kell venni vízben, nem a darálékot ipari olajban), millió féleképpen el lehet a kajákat készíteni.

Névtelen Géza 2011.10.27. 16:52:25

@Nyahu: mennyiséget lásd a fenti hozzászólásomban, nyersen értendő a 300 gramm. Így talán jobban hangzik. Ha kiszámolod azt, hogy ezek a kaják tisztán adják a makrotápanyagokat (tehát a csirkemell csak fehérjét, a rizs csak ch-t, stb) mindenféle sallang nélkül, akkor könnyen kijöhet az, hogy így a legolcsóbb.

Nem fogod elhányni magad, mert finomat kell főzni. Bármilyen őrölt vagy darált fűszer mehet, találd fel magad. A zabpehelyre már van egy jó tipped Leningradtól.

Ezek mellé ízesítésnek mehet némi gyümölcs, nem halsz bele, ha hetente egyszer joghurtot öntesz a salátádra. Én általában keményen szoktam kezdeni a diétát, csak a kötelezőt eszem szigorúan, és amikor a testem már átkapcsolt zsírégetőbe 1 hónap után, akkor hetente néhány alkalommal beszalad ez-az.

Azt jól látod, hogy a női magazinokkal ellentétben nem a koplalás vagy éhezés a diétában a nehéz (mivel nem is kell), hanem a monotónia és a precizitás. Ha ezt megszokod, onnan úgy játszol a súlyoddal, ahogy akarsz, +/- 10kg fel-le bármikor. Illetve az úgynevezett egészséges életmód is ezeket az ételeket tartalmazza, több gyümölccsel, többféle zöldséggel.

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.10.27. 17:06:11

@Névtelen Géza: Köszi:)
Bár, már hogy 5 hete csirke/pulykamellen élek(meg halon de az most mind1), mindenféle fűszerrel produkáltam már őket és ehető, tényleg, de a mell az csak mell...egyéni finnyásság ez:)
Ha nyersen van számítva minden, úgy már egészen más, vmelyik nap nyers 25dkg csirkemellből 14 dkg-t csináltam, igaz kicsit ott maradt a sütőben:DD

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.10.27. 22:38:32

@Nyahu: az autogén tréning olyasmi mint az agykontroll, lenyugtatásra, a test jobb kontrollálására, pozitív gondolatok elültetésére használható :)
Kortizol: a belinkelt cikkben írnak róla, csúnya rossz mellékvesekéreg-hormon, ami stressz hatására képződik, és a zsírtartást(ezen belül is főleg a hasi és zsirgeri zsír, azaz a szervek körüli cuccos képződését) serkenti.
Nnna, és akkor most megyek hozzád :)

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.10.28. 08:32:27

@Leningrad: Jó kiegészítők lehetnek ezek így, persze csak akkor ha hiszel benne és bele tudsz lazulni, bármi jó ha használ :)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.10.28. 14:05:34

@Nyahu: Kiprobalom, ha hasznal akkor hiszek benne :D

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.10.28. 14:31:36

@Leningrad: és mi volt előbb a tyúk vagy a tojás?:DDD

Seang Lee 2011.10.28. 18:06:12

juj, gyerekek, nehol bonyolultabb kepletek es szamolasok vannak mint a szamvitel konyvemben! :)

Névtelen Géza 2011.10.28. 20:58:51

@Leningrad: megkérdeztem a család orvos tagjait erről az agynak szükséges 100 gramm szénhidrátról, és nem mertek se pro se kontra állást foglalni, de azt mondták, hogy lehetséges, hogy inkább 100 gramm glükózra gondoltak, amit fehérjéből és zsírból is elő tud állítani a szervezet. Angolul sok oldalt találtam, ahol azt írják pl., hogy a finomított szénhidrát kifejezetten árt az agynak, a telítetlen zsírok jók, de találni akarok valami hiteles infót, egyetemi oldalt vagy orvosi magazint, ha meglesz, majd berakom.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.10.28. 23:24:27

@Névtelen Géza: Nagyon szepen koszonom! Én meg közben elballagok egy terheléses vércukorvizsgálatra h megnézzék az inzulinválaszomat, szoget utott a fejemben amit irtal.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.10.28. 23:48:06

@Seang Lee: mert te mar mindenhol csak szamvitelt latsz. Vigyazz ifju jedi, a sotet oldal hatalma erős! :D

Névtelen Géza 2011.10.29. 20:09:09

@Leningrad: Na volt időm kicsit elmélyedni a témában, és úgy tűnik, hogy jó tippet kaptam. Idézek:

"The minimal amount of carbohydrate required, either from endogenous or exogenous sources, is determined by the brain’s requirement for glucose. The brain is the only true carbohydrate-dependent organ in that it oxidizes glucose completely to carbon dioxide and water. Normally, the brain uses glucose almost exclusively for its energy needs. The endogenous glucose production rate in a postabsorptive state correlates very well with the estimated size of the brain from birth to adult life. However, not all of the glucose produced is utilized by the brain (Bier et al., 1977; Felig, 1973). The requirement for glucose has been reported to be approximately 110 to 140 g/d in adults (Cahill et al., 1968)." - Institute of Medicine kiadás, 277. oldal. Ez egy nonprofit, független amerikai intézet. A könyv online:
www.nap.edu/catalog.php?record_id=10490
Amazonon:
www.amazon.com/Dietary-Reference-Carbohydrate-Cholesterol-Macronutrients/dp/030908525X
Szerintem meglepem karácsonyra magam vele, a jó és a kurvajó között van félúton.

Tehát a glükózt nem szabad összekeverni a szénhidráttal! De van még érdekesség:

"The only cells that have an absolute requirement for glucose as an oxidizable fuel are those in the central nervous system (i.e., brain) and those cells that depend upon anaerobic glycolysis (i.e., the partial oxidation of glucose to produce lactate and alanine as a source of energy), such as red blood cells, white blood cells, and medulla of the kidney. The central nervous system can adapt to a dietary fat-derived fuel, at least in part (Cahill, 1970; Sokoloff, 1973). Also, the glycolyzing cells can obtain their complete energy needs from the indirect oxidation of fatty acids through the lactate and alanine-glucose cycles."

Ezt mint érdekességet raktam be, de fontos, hogy a szénhidrát-szegény táplálkozást több helyen a ketózisra értik! A ketogén diéta külön állatfaj, és nem keverendő ide, te nem vagy ketogén diétán. (Ott egyéb folyamatok indulnak be, és amíg meg nem szokod a nulla ch-t, addig valóban lehet, hogy nem vagy agyilag toppon. Atkins diétában az elején még a zöldség is tilos!)

A Domonkos könyvben amúgy írja, hogy 2 gramm cukrot tárol az agy, és a koncentrációja nagyon szűk határok között mozog.

Találtam olyanokat is, hogy amikor bekap valaki cukrot hogy az agyát serkentse, akkor leblokkol az agy, amikor a csúcs után leesik a vércukra, tehát ez csak olyan placebo hatás, mint ahogy a cigi nyugtat.

Egy szó mint száz, 1 gramm/tskg felett akármilyen diétát is csinálsz, az agyi funkcióidra nem lehet hatással.

Névtelen Géza 2011.10.29. 20:27:17

@NDG: megkerestem a cikket, ami mögötte van, bejött a tippem:

"Lowcarbohydrate diets, particularly in the initial introductory phase, contain little or no carbohydrate—restricting intake to below 20 g/day."

Itt a teljes cikk:
ddr.nal.usda.gov/bitstream/10113/23706/1/IND44133744.pdf

Tehát letesztelték, hogy amikor mész bele a ketogén diétába, akkor ahhoz hozzá kell szokni. Pszichológusok... A legjobb, hogy minden résztvevő kapott 200$-t, amiért részt vett benne. :)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.10.31. 10:01:25

@Névtelen Géza: Igen, de (most erre nem tudok cikket, epp rohanasban, koltozesben vagyok, csak nem birtam a radiocsonget), szoval ugy tudom h ha nem ketogen dietan vagy, akkor a szervezeted nem nagyon hajlando atallni az agy zsirral valo etetesere. Szoval ketogen dietaban nehany nap szivas, aztan megindul az agy etetese, sima alacsony CH-n meg azzal vergodik el a szerencsetlen, amit bevittel neki. Lehet nincs igazam, ha jol emlekszem valamelyik shopbuilderes cikkben olvastam anno.

Névtelen Géza 2011.10.31. 15:16:03

@Leningrad: Oké, szerintem ugyanarról beszélünk, ezért bevezetnék mértékegységet, mert a "magas" és az "alacsony" önmagában nem azok. Tehát sok helyen, ahol egyszerűen annyit írnak, hogy alacsony szénhidrátos diéta (NDG cikk pl.), a ketogén diétát értik (ha nincs is kimondva explicit). Ez többnyire 0.5 gr. ch/tskg alatt van jóval. Amit írtál, abból nekem az jön le, hogy attól félsz, hogy mi van, ha ennél többet eszel, de mégsem eleget. Én ezt a kritikus intervallumot a 0.5-1 gr./tskg közé tenném. Ha már 60-70 gramm ch-t (te súlyod szerint >> 1 g/tskg) eszel tiszta forrásból (alma nem számít :)), az kb. 300-350 gr. krumpli, és emellé zöldség (!!), semmiképpen sem nevezhető kifejezetten "alacsony" szénhidrátos diétának.

Névtelen Géza 2011.10.31. 15:34:20

@Leningrad: meg azt elfelejtettem, hogy a minőségi fehérje is azért kell, mert abból is tud a szervezet akármikor energiát hasznosítani, és nem kell ketózis hozzá. A magas fehérje (>>1 g/tskg) meg minden normális diéta alapja.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.11.01. 22:14:33

@Névtelen Géza: 2g/tskg-t eszem fehérjéből, és igen, azon izgulok :) Mi van, ha az én agyam különlegesen nagy fogyasztó :)))
Amúgy az almából származó CH miért nem számít? Krumplit amúgy egyáltalán nem merek enni amióta diétázom, a Bence-féle étrendben is kicseréltem rizsre, mert a krumpli pont olyan jót tesz a vércukorszintnek, mint a kenyér, iszonyat gyorsan szívódik.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.11.01. 22:15:10

@Névtelen Géza: És köszönöm szépen a nyomozást! Ez ki is maradt, pedig tényleg köszönöm :)))

Névtelen Géza 2011.11.02. 08:10:54

@Leningrad: Hát az is lehet, hogy különleges agyad van, meg az is, hogy kicsit hipohonder vagy. :) Főtt krumplit szokás enni, de igazad van amúgy, tényleg elég magas a GI-je meg az II-je (inzulin index, nem annyira ismert, mint a glikémiás index, de ugyanolyan hasznos szerintem) is, tehát a rizs tényleg jobb. A gyümölcsöt szerintem azért nem szokták diétában számolni, mert ha szerencséd van, akkor simán felveszi a máj a gyümölcscukrot. Ha nincs, akkor megy egyenesen zsírba. Kis mocsok a fruktóz. :) Meg ha el is égeted, és mondjuk a tejnek meg az almának számolod a ch-ját, akkor előállhat olyan elméletileg, amitől félsz, hogy egy adag tejcukor jól felnyomja vércukrot, aztán amikor leesik, ez az első sokk az agynak, aztán ha nem jön mellé lassú felszívódású ch, az a második sokk az agynak. (Amúgy az éhezés során is alakul ki ketózis, ezt starvation ketosis néven találod, csak ez nem az alacsony ch-s jó ketózis.) Nincs mit, szerintem ez a téma nagyon érdekes, és jó lenne, ha mindenki tudná ezeket, meg odafigyelne a táplálkozására.
süti beállítások módosítása