De bizony hogy elkiabáltam, a szénhidrátmegvonás odab@sz mégis, pedig az elmúlt 2 hónapban sem cukros-zsíros kenyeret toltam kakaós tejjel. Oszt mégis, hát ki hitte volna. A hétfejű sárkány megirigyelhetné a ma délutáni tűzokádós, majd sírásba forduló produkciót, kiváltó okát pedig jobb ha meg sem mondom, mert mehettek röhögőgörcs miatt sérvműtétre.

Mondjuk annyira nem vagyok meglepve, tegnapelőtt kiszámoltam kíváncsiságból a kapott (fogyasztó) étrend kalóriatartalmát, és elég karcsúnak bizonyult (legalább az, ugye).

Íme az étrendem:

1. nap

6 szelet pulykamell sonka, búzakorpa, paradicsom, paprika
1 alma vagy grapefruit
barna rizs 15 dkg csirke v. pulyka, savanyúság
búzakorpa
fehérje turmix


2. nap

3 tojásfehérje, 1 sárgája omlettnek, paradicsom
1 doboz 0%os joghurt, 2 szelet puffasztott búza
15 dkg csirke roston, főzelék (spenót, sóska, kelkáposzta, kelbimbó)
10 dkg csirke, fél adag rizs
fehérje turmix


3. nap

zabpehely fehérje turmixszal
fél doboz zsírszegény túró, paradicsom
2 db főtt burgonya, 15 dkg hal roston, saláta
fehérje turmix
saláta csirkével


4. nap

natúr müzli kefirrel
gyümölcs saláta (alma, kivi, ribizli)
15 dkg hal roston, fél zacskó rizs, párolt zöldség
2 főtt tojás, 4 szelet sonka
fehérje turmix

 

És a számolt kalóriaértékek szép sorban:

793 Kcal, 1050 Kcal, 1298 Kcal, 1289 Kcal

Hát ez nem sok, cserébe legalább kevés.

Most nem térek ki a szénhidrát-fehérje-zsír arányokra (azok rendben vannak amúgy), csak azt emlegetném fel, hogy a saját kis hitvany 55 kilós testemmel számolva is bőven 1600 kalória felett égetek egy lájtos munkanapon (8 óra alvással, 8 óra ülő munkával, 7 óra 40 perc semmittevéssel és 20 perc könnyű sétával számolva. A FatSecret kalkulátorával*, vagy akár az itt leírtak szerint számolhattok, ha ti is szeretnétek ilyesmit). Ez futós vagy súlyzós edzésnapon simán 1950 Kcal fölé ugrik.

A tartós fogyáshoz Bence által is ajánlott 15%-os energiacsökkentés helyett mondjuk 20%-kal számolva is látszik, hogy a kapott étrend a kalóriadúsabb napokon is fogyasztana ülőmunka mellett, a másik kettőn viszont még ehhez az "aktivitáshoz" is kevés.

Ezzel szemben én nem igazán tolok üldögélős napokat, ha mást nem, egy kiadós (értsd: legalább 3km-es) gyors sétát beiktatok a futós és konditermi napok közé. Így viszont óhatatlanul becsúszik időnként az 1000 kalóriás mínusz is. És bizony érzem, hogy gyenge vagyok, szédelgek, nehezen veszem magam rá a mozgásra, ami egyébként - már ha kedv van hozzá - nem szokott gond lenni.  Kicsit még kivárok, de az a legvalószínűbb scenário, hogy ha ez nem változik(mondjuk mitol valtozna?), akkor feltolom a kaját kb 1400 kcal-ig, még mielőtt behúzná a testem a vészféket. Nem érdekel, ha úgy nem lesz olyan látványos a fogyás, mert ugyan a látványra megyek, de nem csak a következő 66 napban szeretném tartani...

 

Ja igen, holnap fotózás. :)

 

*ez alapból az átlagos 145 fonttal számol, ha regisztrálsz (ingyenes), akkor meg tudod adni a súlyod (akkor már kilóban), és utána megtalálod ezt a kalkulátort a myfatsecret/Diet calendar/enter exercise résznél.

Címkék: diéta morgás előmeneteli jelentés

A bejegyzés trackback címe:

https://malackacico.blog.hu/api/trackback/id/tr553230186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thatsme 2011.09.15. 20:16:55

az első 1-2 hétben én is ölni tudtam volna a szénhidrátért :) megértem a kirohanásod, én akkor olyanokon akadtam ki, hogy valaki folyamatosan beb.szta a koliban a szobaajtaját és annyira idegbeteg voltam, hogy leordítottam a barátomat valami semmiségért (nem vagyok ordibálós amúgy).
hogy viseled a Lifetiltes "szereplést"? Én már attól is rosszul vagyok, ha arra gondolok, hogy valaki végigolvasva a bejegyzéseimet leolt egy hibám miatt, vagy közli, hogy tök rosszul csinálok valamit :(

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.09.15. 21:03:15

@thatsme: hát ha lenne ilyen, biztosan morcos lennék, főleg h titkos kis naplónak szántam, és gondoltam majd pár barátnőnek megadom az URL-t. Hát ez majdnem pont így lett...
Elsőre nem nagyon örültem (pontosabban nagyon nem örültem), próbáltam is rávenni Bencét h szedje le. De senki rosszindulatú nem jött, úgyhogy végül nem bánom.
Ha valaki meg nagyon keménykedne, max leüvöltöm a fejét. Abban most úgyis ász vagyok :DDD

Amúgy szoktalak nézegetni, ha már itt tartunk :)))

thatsme 2011.09.16. 00:19:53

@Leningrad: jah, az enyémet is nézik :( eddig napi 5-10 látogató, most 130? :D kicsit ijesztő...

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.09.16. 01:01:00

@thatsme: Nalam sosem volt meg 130 latogato, kicsi is a blog, el se fernek annyian :D
süti beállítások módosítása