Ízek, imák

 2012.03.15. 14:51

Ne várjatok tipikus MC-s bejegyzést, ez csak egy hirtelen felindulásból elkövetett morgósposzt. Az történt, hogy rendeltem magamnak forradalmi ebédet a Wasabitól, méghozzá a 10-es számú bento boxot. Ígéretük szerint csupán 790 kalória, és tömve van mindenféle egészséges finomsággal: párolt lazac, barnarizs zöldségekkel, füstölt makréla saláta (zöldsaláta + makréla), két lazacos-omlettes nigiri, es egy csoki mousse gyömbérrel - mindenből egy kicsi, ahogy egy bentoban kell.

Gondoltam szétszedem ebéd + uzsira, pont jó lesz ez. Sállálá, kityikatty, rendel.

Megjön, nézem gyankodva, hát baszki megeszem a kalapom ha ez 790 kcal.

Nézem, nézem, nézegetem, elkezdtem enni, de csak nem hagy nyugodni a dolog. Kifordul a számból a falat, lefittyed a pálcika, nekem ezt tudnom kell (igen, ilyen vagyok). 
Lemértem a lazacot, 88g volt, mivel megettem addigra kb a felének a tetejét, úgy döntöttem kb 10 deka lehetett, ez, sületlenül, mivel hal, legalább 15. A barnarizs ránézésre  és alsó hangon legalább fél zacskónyi adag (abból már jó sokat láttam), a csoki mousse legalabb 3-4 bonbonnyi, azaz mondjuk 45-50g (bevallom nem kanalaztam ki h lemérjem), a ket tekercs darabjára ők maguk is 129 kcal-t mondanak, es mind a rizs, mind a lazac jo olajos volt (tegyük fel, hogy a lazacból a saját zsírja sült csak ki)

Lazac: 300 kcal  (216 kcal/100g)
Barnarizs: 230 kcal   (fél zacskó 65g)
2 lazacos omlettes nigiri: 260 kcal
csoki mousse: also hangon 250 kcal, de lehet több
az egészen volt legalabb fél kk olaj: 20 kcal
kis darab makréla: 21 g, 50 kcal (228 kcal/100g)

Feltéve h a sütőtöknek, salátának, paprikának, brokkolinak, paradicsomnak szinte semmi kalóriatartalma nincs (de van, de van), ez igy eddig 1110 kcal. 
 
Lehet hogy a rizs 10g-al (s így 35kcallal) kevesebb volt, vagy a csoki mousse nem 250, hanem 200kcal, de a cirka 350 kalóriás eltérést szerintem elég nehéz megmagyarázni. Feltételezve hogy a kalóriákat pontosan adták meg (a bentonál és a nigiriknél), a lazacot és makrélát pedig lemértem, az marad, hogy a barnarizst, brokkolit, paprikát, sütőtök-darabokat, salátát, paradicsomot, olajat és csoki mousse-t 
790-260-300-50 = 180 kalóriából megoldották (emlékeztetőül: a fél zacskó rizs 230 kcal, a csokoládénak pedig 100g-ja 500-550 kcal között mozog)

Szóval lehet rendelni, meg élvezni a gyorsan jött ízeket, de hogy mennyit (rosszabb esetben: mit:)))) eszünk a pénzünkért, azt csak találgathatjuk, vagy imádkozhatunk az akkuráciáért.

És még mielőtt spontán hisztinek tűnne a dolog: egy 1400, vagy pláne 1200 kcal-os étrendben NAGYON nem mindegy, hogy ebéd+uzsonna az 800 vagy 1100 kalóriára jön ki. 300 kalória nálam az egy reggeli +tízórai, vagy futás előtti 2 marék zabpehely (második uzsonna) + vacsi. Már ha tartom a diétát, ugye.

Egyre komolyabban mondom, hogy látom a piaci rést egy rendes "fitness bár" és házhozszállítóban. Egyszerűen csak lenne benne roston csirke, hal olaj nélkül, főtt barnarizs, kevert zöldsaláta, pontos grammokkal kimérve, korrektül megadott kcal-okkal. Uzsonnára főtt zabpehely fahéjjal, meg shake-and-go poharak normális fehérjékkel. Ha lenne ilyen hely, tuti mennék/rendelnék, ha meg lenne pénzem, lassan csinálnék egyet...

A bejegyzés trackback címe:

https://malackacico.blog.hu/api/trackback/id/tr84318531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

loseismorethanhesitate · http://loseismorethanhesitate.tumblr.com/ 2012.03.17. 00:09:53

ott a pont. kurvara aterzem ezt. mondjuk en epp a masik reszen szoktam kiakadni. a westendben 20 kajaldabol kettoben(!) ismerik a normalis friss salatat mint koretet, es a nem rantott hust. a kajaszallitokat meg nem ertem, vegigneztem a dietas menut az interfoodnal es minden ki van rantva, meg lofaszteszta, de egeszseges kajat nem talaltam. ha te valaszthatnal egy 550 kcal-as milanoi makaroni(ilyen kaja nincs is bazmeg!) es 700 kcal natur lazac + ressre sult zoldseg kombo kozul, melyiket enned?
süti beállítások módosítása