Gyerekek, ne járjatok futni jó fél órás kiadós sírás után, vagy legalább ne akkor akarjatok egyéni csúcsot dönteni, mert a végén még a frászt hozzátok magatokra.*

Tapasztalatból beszélek, tegnap ugyanis én pont ezt csináltam, tali Boszival a ház előtt, vagyis mivel a fenn említett remek állapot miatt majd' negyedórát késtem, így inkább a lépcsőházban. Szegényt a lépcsőn kuporogva találtam, oda húzódott be a mínuszok elől. Spuri át a hídon a Szigetre, Debra már a futószőnyeg melletti kukáknál várt minket. A kuka a történetben azért fontos, mert akkor még maga sem hitte volna h 40 perc mulva bizony már kurvára fogja várni, hogy egy büdös zöld tároló mellé állhasson :D
Vagyis hát nem hiszem, hogy konkrétan pont arra a kukára pályázott volna, de mi kegyetlenek voltunk, és addig nem hagytuk megállni - csak pár Debrás cipőfűző-kötés, meg zsepizés csúszott be - nota bene, már dolgozunk a kesztyűre tépőzárazható zsepkendő koncepcióján :)

Az egyben lefutott kör után ő kocsiba pattant, mi meg elindultunk Boszival duplázni, na nekem mondjuk ezt lehet nem kellett volna - de volt bőven mit kifutni magamból, meg úgy éreztem, erővel sincs gond. Amúgy így visszagondolva előző este elég fosul aludtam, utána meg ugye a sírás, a kör felénél már éreztem h könnyű a fejem, beszéltük is h inni kéne kicsit, de aztán mentünk tovább. Megállás előtt nem sokkal valami elkezdett szúrni bal oldalt, de egyáltalán nem volt vészes, annál még a talpamon növekvő opportunista vízhólyag is jobban izgatott :) Aztan amire hazaértünk volna már zsibbadt a bal kezem... Para on. A parázást sikeresen ráragasztottam Boszira, szegény hívott, sms-ezett, még levelet is írt h élek-e, neki ezúton is nagyon köszönöm az aggódást.

Szerintem már a bejegyzésből sejthető hogy megmaradtam, de mostantól futás újra pulzusmérővel, és hosszabb távokhoz meg sztem legközelebb vételezünk vizet. De legalábbis igyekszem a már bennem levőt nem előre kisírni :)

JAIGEN. Ami majdnem kimaradt. NAGYON FRANKÓ érzés, amikor megcsinálod a két kört. Javaslom mindenkinek kipróbálásra. Boszival ott veregttük nagy boldogan egymás vállát (képzeletben), szerintem hazáig ezt csináltuk volna ha nem tereli el a haldoklásom a figyelmet a fontosabb teendőkről:) A haldoklásról meg a mobilom jut az eszembe, szegény Okoska a második körre már az utolsókat rúgta, 6 km-nél szólt h 15%on van az aksi, kb 8nál, hogy 10-en, akkor már a kijelzőt se mertük felkapcsolni, nehogy ne bírja végig a RunKeeper, csak amikor kilométerenként bejelentkezett a csaj (Jú hev passzd nájn kilometersz...) ujjongtunk hangosan :D

A program második körről majd holnap írok nektek, mára csak szigetkörökre futotta. Ugyanott lesz egy rövid összegző is az első etapról, mert azért kilókon és centiken kívül azért történt ott még ezmegaz. Fotók akkor lesznek, ha találok hozzá fotóst, elem már akadna. Esetleg önként jelentkező? :)

* ugyanakkor beválik mint lokális érzéstelenítő terápia, azon röhögtünk úgy 10 kilcsi körül Boszival, hogy végülis 2 kör után a srácok voltak a legkisebb gondom... :D

A bejegyzés trackback címe:

https://malackacico.blog.hu/api/trackback/id/tr13411308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.11.25. 19:36:56

Én felszólítom Boszit hogy fotózzon le ha már olyan közel lakik:))
Vagy megvárod míg feléd tévedek:)
Nagggyon ügyik vagytok, komolyan most már nekem is fejlődnöm kell, mert elhúztok itt mellettem mint a vadlibák én meg féltékeny leszek a két körre.
Debrának meg összedobunk egy tépőzáras csukára, valamint tamponáljuk a nóziját:)))))

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.11.25. 20:05:05

@Nyahu: A tepozaras cipot mar o maga felajanlotta:D a tamponalasnal megiscsak kimeletesebb a kesztyuvel kombinalt megoldas, nem? :D
Na gyere fel valamikor, reggel fotozas, aztan Debra foz nekunk levest, es delutan elmegyunk egyutt futni, deal? :D
(amugy fotozashoz titkon varom meg a himnemu jelentkezoket, bar ... es ha csak csajok olvassak a blogot??? o.O)

thatsme 2011.11.25. 22:29:47

ügyesek vagytok :) úgy kedvet kaptam hozzá én is most, legközelebb mikor mentek 2 kört? lehet csatlakoznék :) végig beszélgettetek amúgy?

PrettyWitch 2011.11.25. 23:37:28

@Leningrad: Örülök, hogy jobban vagy, rendesen megijedtem a zsibbadásnál, hülyék voltunk, na, nincs mese... amikor először kezdett szúrni, akkor kellett volna megállni, de persze utólag már könnyű okosnak lenni.
Azért így, hogy nem lett baj, nagyon örülök, hogy meg tudtuk csinálni, mert nem hittem volna, hogy én erre képes vagyok - benned nem kételkedtem, aki fiúkkal kungfuzik, az bármire képes :)
Ha legközelebb holmi srácok miatt sírni találnál, csak gondolj arra, hogy büntetésből megjelenek az ajtód előtt, és elviszlek két körre! Ennyi szenvedést is megérnének? Ugye, hogy nem? :)
@thatsme: Kéne még menni, de szerintem a tegnapi következmények mindkettőnket megijesztettek annyira, hogy egyelőre ne nagyon erőltessük. De persze lehet, hogy Leni vagányabb nálam pulzusmérővel, én a csípőm miatt egyelőre visszaveszek a mennyiségből.

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.11.26. 05:48:24

@Leningrad: Na jó legyen a kesztyűs zsepis, pedig lett volna még talonban egy mini orrszi porszis ötletem:)
Program jóóó:))

A kedves hímnemű olvasótáborod figyelmét felhívva, kérem jelentkezzen minden 30-35 közötti, magas.sportos.izmos humoros, minden szempontból független félisten aki érez magában elég potenciált egy fotózáshoz:)))) Túljelentkezés esetén válogatást tartunk!

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.11.26. 18:38:40

@PrettyWitch: megyek egy terheleses ekg-ra, de csak mert anyu szive sajnos nem szazas, es hatha orokoltem. A doki aszondt h valszeg csak beszorult a levego bal felul, en meg megijedtem es azert kezdett el zsibbadni :D
Bar okosabb nepek tan nem dicsekednek ilyesmivel.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.11.26. 18:40:35

@Nyahu: Egyelore meg nem tolonganak a felistenek, gondolom ennek az egyetlen oka, h jolnevelt felisten csak munkaidoben netezik, azon kivul csupa fontos, hasznos, esetleg sportos tevekenyseggel uti el az idot. Ugye.

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2011.11.26. 19:16:06

@Leningrad: a túl sok szabadidős elfoglaltsággal megáldott félistentől is mentsen az ég, de akkor adjunk még egy kis időt nekik keddig. hétfőn úgysem jó elkezdeni semmit:)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.11.27. 02:04:52

Grat csajok! Ugye nem éhgyomorra futsz? Egy 10 kiris futás esetén 30-40 perccel a futás előtt egy fél banánt/műzliszeletet/aszalt gyümölcsöt, vagyis valami összetett CH-t érdemes betolni, tudom, hogy diétázol, de akkor is:) A zsibbadás ugyanis lehet a leesett cukor miatt is, nekem is volt már ilyen. Szerintem don't fos, de azért nézesd meg magad. És ne sírj! Az élet szép!:)

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.11.27. 08:54:50

@borboleta: pont ez elott a futas elott kimaradt az uzsi, mondjuk nem direkt, esutoljara delben ettem, ugyhogy... erre nem is gondoltam. Kosz szepen! :)))
Es kosz szepen :D

Névtelen Géza 2011.11.27. 14:05:15

@borboleta: a cukor nem összetett ch, ha jól tudom, hanem a keményítő és a cellulóz, vagyis a tészta, rizs, krumpli és zöldségek.

@Leningrad: csatlakozom én is a táborhoz, fel a fejjel. A sírást hagyd meg a hanyatló nyugat ópiumának. :)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.11.27. 19:30:08

@Névtelen Géza: Ezt szerintem rosszul tudod. Ez inkább úgy igaz, hogy a komplex ch-ban gazdag ételek keményítőt is tartalmaznak. A gabonafélék (pl zabpehely, ami jó esetben a műzliszelet egyik összetevője) ill. gyümölcsök (pl. banán) összetett szénhidrátban gazdagok. Az összetett CH-k-at nehezebb megemészteni, tehát lassabban égnek el, az által kiegyensúlyozottabb, hosszabb távú energiaszintet biztosítanak. Épp ezért ajánlott mind fogyókúrázóknak (kisebb az esély az evésrohamra) ill. sportolóknak is (lassabban ürül ki a glikogén raktár).
www.edzestervezes.hu/tapanyagok-szenhidratok.html

Névtelen Géza 2011.11.27. 21:41:33

@borboleta: Szerintem kevered a dolgokat. A szénhidrátoknak 3 fajtája van:
- egyszerű (mono): szőlőcukor, gyümölcscukor
- kettős (di): répacukor, tejcukor, malátacukor,...
- összetett (poli): keményítő, cellulóz, glikogén,...

A keményítő-fajtákból is van többféle, van olyan, amit nem is emésztünk (rezisztens keményítő), ez ugyanúgy rostként funkcionál, mint a cellulóz. Ha rizst főzöl, akkor a vízben kioldódott fehér kocsonyás dolog a keményítő, amit használsz a pudingban is.

Főleg keményítőt tartalmaznak: rizs, gabonák (ezt kihagytam az előbb, tehát a zab, búza, stb. is ide tartozik természetesen, köszi, hogy említetted), krumpli. Cellulóz (szinte emésztetlenül átmegy rajtad, innen a tisztító hatása) meg van a zöldségekben.

A gyümölcsök is tartalmazhatnak csekély mennyiségű keményítőt az érettségüktől függően (tehát minnél érettlenebb, annál többet), többnyire azonban szőlőcukrot és gyümölcscukrot. Ha figyelmesen elolvasod a felsorolást, amit linkeltél, akkor ott azt írja, hogy a gyümölcsök is tartalmaznak rostot és keményítőt, de nem írja, hogy mennyit. Ez igaz, ahogyan van a magvakban is, de a gyümölcsökben a számottevő makrotápanyag a szőlő- és gyümölcscukor, amíg a magvakban a telítettlen zsírsavak. (Amúgy gyakorlatilag minden élelmiszerben van fehérje, zsír és szénhidrát több fajtája is, a lényeg, hogy mi van jelen bennük szignifikáns mennyiségben.) A banánnal a gond, hogy ha érettlen, akkor rezisztens keményítőt tartalmaz, amit nem emésztesz meg, de ha jó érett, akkor pedig óriási cukorbomba, eget verő glikámiás index-el. Testépítők tolják két pofára tömegelési időszak alatt, _edzés után_. Diétában futás előtt egyszerűen ugyanazt kell enni, mint amúgy is: zabpehely, rizs, zölsdég (zsírbontáshoz nem árt, ha inzulin bácsi alszik). Diétán kívűl játszhat a teljes kiörlésű tészta és a teljes kiörlésű kenyér is. Ilyenkor belefér a banán edzés után visszatölteni.

"Az összetett CH-k-at nehezebb megemészteni, tehát lassabban égnek el, az által kiegyensúlyozottabb, hosszabb távú energiaszintet biztosítanak. Épp ezért ajánlott mind fogyókúrázóknak (kisebb az esély az evésrohamra) ill. sportolóknak is (lassabban ürül ki a glikogén raktár)."

Ez már mind így van. Pont azért lassabb, mert a nagy láncokat előbb egyszerű cukorrá kell bontania.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.11.28. 12:29:27

@Névtelen Géza: Nem vagyok dietetikus. Viszont heti 60-70 kirit futok és ennek alapján írtam le azt ami nekem bevált. "Diétában futás előtt egyszerűen ugyanazt kell enni, mint amúgy is: zabpehely, rizs, zölsdég." Ebben nem értünk egyet, a lehető legrosszabb ötlet teli hassal futni. Főétkezés után legalább másfél/két órát kell elvileg várni. Egy fél banán/műzliszelet viszont nem telít el. Persze attól is függ, hogy mennyit futunk, egy 3 kiris futás esetén nem téma, de 10 kiri körül viszont már fontos kérdés. A lényeg, hogy ne éhgyomorra, de ne is teli hassal fussunk.

Névtelen Géza 2011.11.28. 13:57:47

@borboleta: látom figyelsz a részletekre. :)

1.) nem írtam, hogy teli hassal kell futni, különösen diétában fontosak az egyenletesen elosztott adagok, de azon kívül is az az ún. egészséges táplálkozás, ha 5-6-szor eszel egy nap, de sosem dugig. (tehát nincs kitüntetett főétkezés sem)

2.) Főtt ételből is lehet kisebb adagot enni, nem csak előrecsomagolt szeletekből.

3.) "a futás előtt"-t úgy értettem, hogy egy emésztési ciklussal előtte, természetesen ez nagyjából az, amit írtál. Normál esetben evett ezelőtt 3 órával is, meg azelőtt 3 órával is, és így tovább.

4.) ha valamiért valaki egész nap alig tud enni (az ok lényegtelen, az a nap már el van b...va), akkor nem szabad sem kardio, sem súlyzós edzésre elindulni. Még úgy sem ajánlatos, ha hirtelen benyom a delikvens valami kalóriabombát.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.11.28. 14:00:55

@Névtelen Géza: @borboleta:
:) nem allitom h jo h epp itt ize, mit is csinaltok, remelem nem versengtek vagy vesztetek ossze, mindenesetre sok hasznos dolgot tanulhatunk belole, muchas gracias :)

Vallaltok esetleg egy etkezos es egy futos vendegposztot? :) (ez komoly kerdes.)

Névtelen Géza 2011.11.28. 14:05:10

@borboleta: @Leningrad:

Na most visszaolvastam, és lehet, hogy félreérthető voltam, de tényleg jó, hogy figyelt borboleta a részletekre, néha át tudok siklani a részletek felett, szóval nem teasing volt.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.11.28. 14:28:39

@Leningrad: ááhh, ez csak baráti bájcsevej, tapasztalat vs kőkemény tudomány :D Én szívesen írok a futásról, de azon belül szerinted mi érdekelné az olvasóközönséged? Miben, hogyan, mennyit, hmm?

Névtelen Géza 2011.11.28. 17:29:21

@Leningrad: nekem is hasonló kérdésem van, mint borboletának: valami konkrét dolog kellene, amiről még nem volt szó, de téged érdekel (te blogod), esetleg gyakorlati haszna is van. Pl. természetes zsírégetők.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2011.11.30. 11:48:09

@borboleta: @Névtelen Géza:
JAJJ, ne haragudjatok, a delamerikai szappanoperaban ezek a kommentek elkerultek a figyelmem :(

Szoooval:
Borboleta: futashoz ez a miben, hogyan, mennyit vonal nagyon jo lenne, kulonos tekintettel arra, hogy a neten szinte csak 2fele programot lattam, egyfajta azoknak, akik mar tudnak fel orat egyfolytaban futni, es egy masik, ami kezdo futoknak.
Nos, a kezdo futoknak valoba kezdtem en bele tavaly, de majd hulyet kaptam, 1 perc futas, 1 perc seta, fel oran at, aztan 2 perc futas, 1 perc seta, stb, egesz jol haladtam, de nagyon zavart h a 10. hetre sem jatam meg a fel ora folyamatos futasnal. A masik veglet, h belecsaptam, csinaljuk, most mar egy orakat tudok futni, de a pulzusom nagyon elszall, szoval lehet ez meg nem a jo ut.
Ha jol ertem, te ezt maskepp csinaltad, erdekelne h hogyan - persze mivel rendes kis posztot szeretnek kerni, legyen benne minden, amivel egy uj futo elindulhat:)

Geza: Termeszetes zsiregetok nagyon jo otlet, erdemes lenne meg belevenni (vagy masik posztban), hogy miert rosszak a tejcukros dolgok (szinte mindannyionk dietajaban van turo, joghurt, kefir), illetve barmi mas kevesbe ismert teny is erdekel.

Es kosz szepen, ha irtok! :)

Névtelen Géza 2011.11.30. 14:17:18

@Leningrad: akkor majd összeírok ezt-azt, és átküldöm neked lektorálásra, hogy van-e valami, ami nem elég érthető. Megpróbálom még karácsony előtt, de lehet, hogy csak utána lesz kész.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.11.30. 15:09:47

@Leningrad: igen olvastam, én itt élek Brazíliában, átérzem:D ok, akkor írogatok én is .

Névtelen Géza 2011.11.30. 17:57:18

@borboleta: remélem jól össze tudom majd szedni a lényeget. :)
süti beállítások módosítása