EKG után (day 11)

 2012.01.13. 00:56

"Terheléses EKG. Asszisztens végig bíztat, a végén mar az emelkedőről lógok lefelé, még mindig futok. Nahát, mondja kedvesen, ilyen jó eredményt nem is tudom mikor láttam utoljára.
Ez büszkeséggel tölt el.
 Egészen addig a pillanatig, amíg ki nem lépek a váróterembe. Végigpásztázom, 70-80 éves bácsik és nénik várakoznak tömött sorokban.
Ja, így könnyű... :)))" 

Röviden ennyi, és hosszabban se sokkal több, ugyanis a vizsgálat (és némi várakozás) után a doki a kezembe nyomta a papírokat, és megpróbált velük kilökni az ajtón. Én kicsit befeszültem és gyorsan elhadartam hogy ésakkorfuthatokmagasabbpulzussal? Elgondolkodott (ki ez itt velem szemben?) majd bólintott, futhatok. Mondjuk 170-nel? Mondjuk, 170-el. Remek.

Szerencsére az asszisztens sokkal beszédesebb volt, amíg én Bruce-szal izzadtam (így hívják a felmérő progit), addig válaszolgatott a kérdéseimre. Azt mondta, ne hasonlítsam a pulzusomat fiúkéhoz, mert menopauza előtti nőknek mindig szaporább a pulzusa, mint a hasonló korú és edzettségű férfiaké. Azt is mondta, hogy az ő főorvosa - itt csak kisegíteni volt - minden nőnek javasol 2-3 hónapos vasszedést évente, függetlenül attól, hogy vérkép szerint vérszegény-e. Lehet ezt én is ki fogom próbálni. Már a szedést, nem a javaslást.

A rosszullétre azt mondta, simán lehetett folyadékhiánytól, és faggatózott h ittunk-e futás közben, mert egy óránál hosszabb futásoknál mindig kell. Ezen a ponton megtörtem, és bevallottam hogy nem (továbbá sunyimód elhallgattam, hogy nem csak nem ittam közben, de még egy kiadósat bőgtem is futás előtt. Nem baj hogy hülye vagyok, de legalább ne dicsekedjek vele). Megfeddtek, tudomásul vettem, megígértem eztán iszom. 

Hát ez a helyzet, zöld lámpást kaptam, lehet belőlem akármi, vagy akár bármi is.

 

In brightest day, in blackest night,
No evil shall escape my sight
Let those who worship evil's might
Beware my power, Green Lantern's light.
 
 

PS: az edzéseknél már írtam, de hatalmas ötlet volt, hogy előre megszabtam heti hány kilométert akarok lefutni. Ma igen pocsék volt a közérzetem, és ha nem tudom, hogy nem lesz már időm a héten máskor futni (péntek kungfu, szo-vas futás, és vége a hétnek), s így nem lesz meg a 25, akkor tuti nem vonszolom le a seggem. Pedig csak az első egy-két kilométer volt vészes, utána teljesen belelendültem. Ollé.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://malackacico.blog.hu/api/trackback/id/tr773541625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thatsme 2012.01.13. 14:16:07

de miért nem velünk jössz futni? vagy még mindig fáj a hasad?

Tomisz 2012.01.13. 14:50:39

Ezt azt hiszem thatsme blogjánál irtam, de itt is igaz. Ez a szédelgés valószínűleg nálad is inkább tüdő és keringési rendszer "fejletlenség" + kis folyadék/táplálkozási rend probléma lehet/-ett.

Ha normális hasznos ételekből eszik eleget az ember normális időközönként/beosztással nem szabadna szédelegnie kaja miatt. No meg inni kell sokat folyamatosan elosztva egész nap. :)

A keringés tüdő stb meg majd fejlődik ahogy az oxigén szállítóképesség meg tüdőkapacitás fejlődik egyre többet és tovább fogtok bíni. Lehet még kis úszással is segíteni. A vas is ebben (is) segít.

No de legalább meg lehet nyugodni a szíveddel nincs baj. :)

Tomisz 2012.01.13. 15:02:20

És persze normális alvás/pihenés.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.01.13. 16:12:45

@Tomisz: igazabol ez nem szedules volt, hanem "A" 11 kilometeres futas utan nem allt vissza a pulzusom orakon at + szurt a szivem + zsibbadt a kezem, na arra cseppet raparaztam. Es sok a szivbeteg a csaladban, ugyhogy elhajtottak vizsgalatra.

"A keringés tüdő stb meg majd fejlődik ahogy az oxigén szállítóképesség meg tüdőkapacitás fejlődik egyre többet és tovább fogtok bíni. "
Nalam epp az a baj h birom, nem fulladozom, nem faj semmim (kiveve az ominozus futas vegen), meg csak faradtnak sem erzem magam es kozben fello a pulzusom az egbe. De igy h kiderult a szivemmel nincs semmi, nem aggodom annyira rajta.
Lehet amugy h a 13 ev dohanyzas se sokat javitott az oxigennel valo ellatottsagomon :)

Tomisz 2012.01.13. 17:44:59

No igen az érszűkületek sem segítenek. :)
A magas pulzus általában arra utal mennyire erőlködik a szív, nem feltétlen magával a szívvel van baj, sőt általában ilyenkor nem ahogy tudom.
Szóval igen... inkább a többi.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.01.13. 18:02:46

@thatsme: Igen, ketszer is ugy vagtam neki a futasnak h lehet h visszafordulok, es ezt azert konnyebb a haz korul abszolvalni.
Nem veletek van bajom :)

PrettyWitch 2012.01.14. 09:26:46

Jó tudni, hogy rendben vagy, megnyugtató! Ha jövő hétre rendbe jön a térdem, megyünk együtt?

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2012.01.14. 19:34:49

@PrettyWitch: Ne hulyeskedj, siman. En most indulok egy nyomifutamra, a helyezet az, ami csutortokon, rohadtul nincs kedvem, de nem lesz meg kulonben a 25... :)
Tegnapi 2 oras kungfu brutal volt, az egesz hatam egy tommbe van beallva, kezemeles csak vallig, fincsi mi? :D:D:D

PrettyWitch 2012.01.15. 08:53:30

@Leningrad: Azért le a kalappal előtted, meg a többiek előtt, akik rendes edzések mellett még futni is tudnak!
süti beállítások módosítása